Flytte av bloggen min til www.forlagsliv.no

For noen dager siden lanserte vi i Cappelen Damm en stor ny multiblogg: Forlagsliv. Det er den største og mest sammensattE forlagsbloggen i Norge. Jeg vil våge å påstå at du knapt finner maken til bedriftsblogg selv i andre bransjer fordi Forlagsliv er en blanding av en nyhetsblogg og flere personlige blogger. Min blogg blir en del av den med samme navn som før Knutepunktet.

Forlagsliv er en portal med nyhetsblogg og personlige blogger fra forfattere og ansatte i forlaget. Forsiden vil gi løpende informasjon om hva som skjer på forlaget, nye utgivelser, forfatterarrangementer og andre aktuelle saker, samtidig som den vil inneholde innlegg fra de personlige bloggene. Ved oppstart er det nesten tretti personlige blogger av forfattere og ansatte i forlaget. Dette vil bli en kommunikasjonskanal som vil gi deg en ny mulighet til å ta del i hva som foregår på innsiden av en stor kunnskapsbedrift, og møte forfattere og ansatte i forlaget på en annerledes måte.

Jeg sa da jeg begynte i Cappelen Damm i februar at jeg gledet meg voldsomt til å ta fatt på et nytt bokeventyr i Norges mest offensive forlag. Dette er det første konkrete prosjektet jeg har vært med på her, og det har vært en eneste stor opptur, der mange har vist stor innsatsvilje og evne til å kaste rundt på arbeidsoppgaver for å nå målet.

Ved denne lanseringen kjenner jeg igjen ærefrykt og nervøsitet fra oppstarten i Cappelen Damm, og det er virkelig nå det gjelder. Vi må ha med deg og så mange andre som mulig for at denne bloggen skal blomste i “bredde og høyde”. Jeg må med skam å melde si at vi er nybegynnere og at vi føler oss på glatt is. Så håper jeg at det går bedre med oss enn det gjorde med Atle Antonsen da han skulle “intervjue” Lars Saabye Christensen, se under.

This entry was posted in Bøker. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

