Den geme fattern

Opprinnelig publisert 22. april 2010.

Da er vi ferdige med kveldens discoparty. Mia har feiret 9-årsbursdagen med 11 jenter på besøk, og altså full pakke med discoparty. Da er det ingen hemninger mellom mor og datter, og et svare strev å følge med for meg. For det betyr flere discokuler i stua, sminkerom i kjelleren, drinker og mat servert før selve discoshowet braket løs. Men da ble det litt disputt for her gjaldt det å vise innøvde moves og ikke gjøre som den geme pappaen ville, nemlig hoppe opp og ned alle sammen – glade og fornøyd. Dermed våknet barnehageonkelen opp i  meg, og jentene fikk leke såre romper. Det ble en stor suksess med vill dansing, og til tider virket det som om de syntes også pappaen var en gem kar.

Men så skulle jeg altså sette meg ned og skrive en hyllest til en av dagens bursdagsbarn: Espen Eckbo.Jeg fant ikke datanerden hans på Youtube nå, men derimot en skremmende beskrivelse av en far som desperat søker å være på nivå med sine barn. Mens jeg ser bort på tenåringsbarna, den ene ser på Paradis hotell, mens den andre skriver en nynorsk oppgave på Mac-en sin, blir jeg virkelig usikker på om jeg allerede for niåringen er blitt en slik pappa i fortvilet utakt. Jeg får vel  manne meg opp til å legge Mia nå, selv om hun da ikke vil syns jeg er gem for klokka er jo bare  2230.

Uansett: Gratulerer med dagen Espen Eckbo. Du er en av våre beste komikere, hilsen en sår og gem pappa.
http://www.youtube.com/v/duF9dBFnWnQ&hl=en_US&fs=1&

This entry was posted in Familieliv. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

